09 de juliol 2014

Bugada vit-i-dosena

 

Expressions catalanes genuïnes

Expressions castellanitzades

Van venir amb tu, oi?

Van venir amb tu, no?

 

Ep, no badis!

cuidado

 

Cal que vinguis d'hora

Necessito que vinguis d'hora

 

No cal que vinguis

no és necessari que vinguis

 

Si no ho vols d'avui per demà

Si no et ve d'un dia

si no et corre pressa

 

Fer justícia pel seu compte

prendre's la justícia per la seva mà

 

Han trinxat/esbotzat/fet malbé la porta

han trencat la porta

 

És igual fer això que allò

és el mateix fer....

 

Tenia un respirar feixuc

tenia un respirar pesat

 

En tinc cent i escaig

en tinc cent i pico

 

El tub vessa

el tub perd aigua

 

On és el llibre?

on està el llibre?

 

Tinc durícies al peu

tinc callositats

 

No em ve d'aquí

No em ve d'un minut/d'una hora/d'una estona

No tinc tard

no corre pressa

 

Alço la persiana que entri la claror

alço la persiana que entri la llum

 

Miraré de fer-ho

Provaré de fer-ho

intentaré de fer-ho

 

D'aquí un quart

d'aquí un quart d'hora

 

No t'amoïnis

no et preocupis

 

El gos s'esgarrapa

El gos es grata

el gos es rasca

 

Abans de llençar-los, fes-hi un cop d'ull

abans de llençar-los, dóna-hi un cop d'ull

 

No vull córrer

no vull anar amb presses

 

No tenim tard

No ens ve d'una estona

no tenim pressa

 

Els de Clariana hi tenen tirada cap a St. Martí

Els hi ve de pas

els hi ve de camí

Llibre de presentació internacional