09 de juliol 2014

Bugada vint-i-tresena

 

Expressionscatalanes genuïnes

Expressions castellanitzades

 

Les cireres estan tocades

les cireres estan picades

 

S'han assegut al pedrís

s'han assentat al pedrís

 

Això no va de cap manera

això no funciona

 

Volien fer quatre coses a l'hora

volien fer quatre coses a la vegada

 

Treure'n un i posar-hi l'altre

treure un i posar l'altre

 

pontó

alcantarilla

 

Sense córrer

sense presses

 

He menjat all i oli, i tota la tarda que tinc cor agre

hem repeteix l'all i oli

 

No tinc gens de tard

no tinc gens de pressa

 

M'he embaltit/endormiscat després de dinar

he dormitat després de dinar

 

A quin preu van/són les peres?

A quin preu estan les peres?

 

Depèn del preu que vagin/siguin, en comprarem o no

depèn del preu que estiguin,....

 

Quin és el preu d'aquesta casa?

Els preus són altíssims

 

Els preus són als ulls del cap!

Els preus estan altíssims

 

Pollastre farcit

pollastre relleno

 

Aquest nen és tafaner

aquest nen és curiós

 

Tasteu l'oli

proveu l'oli

 

Van arribar tots a l'hora

van arribar tots al mateix moment

 

Cuida't de tu

posa't amb els teus assumptes

 

Tots els ginys d'alt voltatge han de fer terra

Amb les soles dels peus i el perineu fem terra, i estabilitzem les energies del cos.

 

Han emblanquinat la paret

han blanquejat la paret

 

S'ha emblanquit la pell

s'ha blanquejat la pell

 

El puntal aguanta la branca de l'alzina

el puntal aguanta la rama de l'alzina

 

La vora del vestit s'ha esfilagarsat

La senyera està esfilagarsada/estripada

la senyera està trencada

 

Sóc on sóc

estic on estic

 

Ja ens anirem veient

Ja ens tornarem a veure

ja ens continuarem veient

Llibre de presentació internacional