23 de juliol 2014

Bugada vint-i-quatrena

Expresssions catalanes genuïnes

Expressions castellanitzades

 

He anat a l'hort a treure herba. Demà hi tornaré

he anat atreure l'herba, demà continuaré

 

Val més que seguis aquí

és millor que seguis aquí

 

Seu aquí que em va més bé

seu aquí que em va millor

 

Han marxat plegats

 

Tot plegat, no res

 

Tant me fa

M'importa be poc/m'importa un rave

 

Això em treu de polleguera

això em treu de si

 

Talla-m'ho curt dels costats

talla-m'ho curt pels costats

 

Que ha sobrat res del dinar?

que ha sobrat algu del dinar?

 

Està capficat

està ensimismat

 

Amb un ou ja en tinc prou

Amb un ou ja faig el fet

amb un ou ja faig

 

Hi ha quatre esgraons a l'escala

hi ha quatre escalons a l'escala

 

Posa una x a la teva declaració de la renda

posa una x en la teva declaració de la renda

 

Vindrem d'aquí uns quants dies

vindrem d'aquí uns dies

 

Si d'aquí uns quants anys els preus són barats com ara

si d'aquí uns quants anys els preus continuen/segueixen barats...

 

Vés pedalant

continua pedalant

 

Ho va fent

ho continua fent

 

Aquestes cinc paraules que poso tot seguit han tret el lloc de les paraules catalanes genuïnes, i tot i que ja les he assenyalat prèviament, les remarco un altre cop, perquè és important ser-ne conscients

 

La setmana que ve no, l'altra

la setmana que ve no, la següent

 

(passant diapositives)Passa l'altra

passa la següent

 

Miraré de portar-ho la setmana vinent

intentaré de portar-ho....

 

M'estimo més que vinguis d'hora

prefereixo que vinguis d'hora

 

Contracta el servei... i ves estalviant

contracta..... i segueix/continua estalviant

Llibre de presentació internacional